Intervju med Mattias Johnsson- silvermedaljör i BC 2009

Hej Mattias! 

Hur känns det nu när det gått en dryg vecka sedan du kammade hem silvermedaljen i Barista Cup 2009?
Jo nu så här ett par dagar efter tävlingen känns det bra. 2a i Sverige är ju inte helt fel.

Förstår att det var hektiska dagar innan och under BC, hann du njuta av den fantastiska stämningen ändå?
Nja. Inte var jag kommer ihåg. Mycket energi går till träning och till tankar om kaffe och så klart till att va nervös så jag hade inte en tanke på att man skulle njuta med...

Vad är du mest nöjd med från din presentation? 
Jag är faktiskt riktigt nöjd med att jag i år lyckades hålla mig jätte lugn. Vilket jag inte brukar göra.

Vad är din starka sida? Vad gjorde att just du blev tvåa?
Det är små saker som avgör.
Jag hade en dålig dag på semifinalen men en jätte bra dag på Finalen så.

Vad känner du inför BC 2010, är du sugen att ställa upp igen?
Jag hade bestämt mig för att ta en paus i tävlandet men när man fick se resultaten där jag bara var 10p från att vinna. Gör att jag vill tävla igen.
Jag gick ju över tiden med 17sec vilket är 17 minus poäng. Nästa år så tar jag det. . . 

Hur lyckades du vara så cool lugn och få till sådan grym Latte Art? 
Jag har ju tävlat nu 3 år och man lär sig att hålla sig lugn. Gör man fel så ja inget att stressa upp sig över. Utan man har ofta råd att göra lite fel då alla andra gör det med.
Det har varit lite av mitt tänk.

Kan du rekommendera andra att ställa upp i BC?
Ja självklart skall man tävla. Man lär sig jätte mycket på vägen och träffar massa kaffe intresserade att prata kaffe med vilket aldrig är fel.

Kommer man kunna köpa din signaturdrink på Barista Citykajen i Malmö?
Ja det kommer man under några veckor i sommar :) Den är sjukt god så man får passa på när den dyker upp.

Tack Mattias och Lycka Till nästa år! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0