Umeå

Förra veckan stack jag upp till Umeå för att hålla en kaffekurs och för att coacha Saras personal lite. Oerhört positivt med fullt antal deltagare på kvällen. Teori om Kaffehistorik, ursprungslära, blandningar/singlar osv osv...
Med nöjda deltagare plockade vi ihop och avslutade dagen. Nästa kursdatum spikat till den 5/10 så kila in och anmäl dig!
Under onsdagen så var det coaching i högsta grad. Verkligen kul att se hur mycket vissa kan utvecklas som baristor på så kort tid. Träna på espresson, träna på mjölken och träna träna träna på hället... Om och om igen..
Kvällen fortsatte sedan i kaffets tecken och på agendan stod koppning. Hade plockat med mig diverse singlar upp och roddade iordning det direkt efter stängning. Från friska syrliga smaker till lite tyngre jordiga och med personer som för första gången tog koppningsskeden i handen och sörplade så var succén ett faktum!
Torsdagen spenderade vi på universitetet i Umeå. Lagom till terminens början så kör man ett event som kallas "student i centrum". Ett ypperligt tillfälle för lokala företagare att få vara med och visa upp sig för nya studenter. Och självklart skulle vi vara på plats! Med morotskakor, white tiger, ubuntu och information om oss själva nådde vi ut till över 1000 studenter på dryga 4 timmar. Som student är man ju även intresserad av bra priser, och vår studentrabatt på 10% var ju knappast något undantag!
Efter det var det dags för mig att avsluta min Umeå-vistelse. Något jag med gott samvete kunde göra. Med personal som håller kaffeflaggan högt och med ett Umeå med en aning mer kunskap om vad man är bra och inte!
Go Ume!
Lars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0